Els principals fabricants aprofiten el Mobile World Congress per presentar els seus terminals estrella per aquest any. Ja ho han fet Samsung i HTC, dos dels que tenien més mirades pendents, i ens queden per veure altres propostes, tot i que enguany sembla que veurem sobretot actualitzacions incrementals. I la pregunta de sempre: quin terminal em convé més?

El cert és que és una pregunta de difícil resposta: hem arribat a un moment on pràcticament tots els terminals tenen prestacions semblants, excepte els iPhone d’Apple que fa prevaldre les funcionalitats a les especificacions tècniques. A l’altre bàndol, els mòbils amb Android, Ubuntu, Firefox OS o Windows Phone.

Semblaria que enguany les millores es centren, doncs, en augmentar la potència dels terminals, amb més memòria, millor processador i, sobretot, càmeres més completes. Els diferencien els detalls: estètica, materials i acabats. I, en algun cas, sobretot, el preu: hi ha tota una sèrie de terminals assequibles, que deixen de banda algun element que podria encarir-los (el disseny o alguna especificació tècnica concreta com el 4G) per abaratir el preu final.

Haurem d’esperar a veure totes les propostes per analitzar-les, però el cert és que jo ara estic buscant terminal i la decisió no és fàcil, prenent com a base algunes premises:

– Fa un parell de mesos que tinc ordinador nou. D’acord: el vaig comprar en una promoció, però és un Dell que no va superar els 800 euros, i amb una vida útil estimada de, com a mínim, 5 anys. No vull que la inversió en el mòbil sigui més cara ni menys eficient, així que, comptant que el mòbil em pot durar uns dos anys abans que pensi seriosament en canviar-lo de nou, no estic disposat a pagar-ne 700 euros; en cas contrari probablement tindria un iPhone.

– Vull una bona càmera: l’iPad em cobreix la major part de funcionalitats que busco en el referent a la feina, per a prendre notes o pel seguiment de xarxes socials, i em sembla més còmode, per tenir més pantalla, bateria i millors prestacions. Això descartaria molts dels més barats, que precisament, tenen càmeres força pobres en general, però amb excepcions.

– M’he de fixar en l’espai d’emmagatzematge. El meu Xperia T té molt d’espai, però es reserva només 2Gb per aplicacions, i per augmentar-ho -que podria- necessitaria fer tota una sèrie de tasques (canviar la taula de particions interna) que m’agradaria poder evitar en un altre terminal.

– També vull evitar entorns tancats ni massa personalitzacions: de les que he vist, les que més m’agraden són les d’HTC, però el One M9 quedarà en un preu que no crec que vulgui pagar.

– Preferiria un terminal Android, però els Windows Phone que he provat no m’han desagradat. Opcions com Ubuntu o FirefoxOS podrien ser interessants, però no tenen prou adopció com per ser tant llaminers, més enllà dels preus.

– El terminal hauria de ser compatible amb xarxes 4G: soc client de Pepephone, que ara canviarà les targetes SIM de Vodafone a Movistar, i per Girona sembla que hi comença a haver cobertura, encara que tímida, però si no vull pensar en canviar de mòbil a curt termini, aquesta sembla una opció a tenir en compte.

Haurem de veure quines opcions s’acaben posant sobre la taula: si el Project Ara de Google continua sent un experiment susceptible a una pausa indefinida com les Google Glass, o si fabricants com Xiaomi o Motorola poden seguir oferint novetats interessants i amb suport per xarxes LTE.

De moment, però, també haurem d’observar els wearables que proposa cada fabricant, i amb quins terminals són compatibles: els smartwatch encara tenen recorregut abans de poder-se considerar seriosament, però algunes de les propostes, com la de Huawei, comencen a anar pel bon camí fins i tot abans de veure l’Apple Watch.

Anuncis