Arrel d’uns quants missatges a Twitter, voldria fer una reflexió més àmplia, que per això serveix un blog. El tema: la necessitat d’enviar SMS o utilitzar una app només per iOS i Android per aparcar en zones de càrrega i descàrrega.Vaig trobar especialment encertada la reflexió de l’Albert Cuesta:

On defensa que hi ha una cosa anomenada web mòbil (i que no deixa de ser un web qualsevol, accessible des de qualsevol dispositiu, i adaptat a pantalles reduïdes) que és molt més universal que una aplicació per Android o iOS. Hi voldria afegir, a més, el fet que les institucions hagin de complir alguns estàndards (ISO, n’hi deien, oi?) en alguns processos i, en canvi, en tot el relacionat amb la tecnologia, puguin fer cas al primer comercial que arriba i els hi ofereix una bona imatge.

Amb això no vull desmerèixer les aplicacions mòbils: faciliten moltes tasques i en milloren moltes altres respecte a l’interfície i funcionalitats d’un web, i per ara els navegadors encara han d’avançar -i les connexions, tot i que sembla que ja anem cap allà- de cara a tenir coses com notificacions push des de la Web, o millor integració amb elements com l’NFC. Però entre tot allò positiu, també tenen elements negatius, com ara el fet que estiguin tancades a certs dispositius o famílies de dispositius.

En el cas que ens ocupa, per exemple, si soc un professional del transport i he d’aparcar en zones de càrrega i descàrrega a Barcelona, ja puc anar-me oblidant del Lumia amb Windows Phone -que crec que promet-, perquè algú ha cregut que està per sobre del bé, del mal, i de Microsoft.

Per altra banda, però, hi ha prou programadors capaços de treballar al nivell que requeriria un web per gestionar aquests processos? M’explico: imagineu-vos que enlloc de les zones de càrrega i descàrrega, el web gestionés pagaments de zones blaves. És millor que la nostra targeta de crèdit quedi desada dins la manca d’estàndards d’una aplicació -assegurada a base, precisament, de no facilitar el seguiment de les dades que gestiona-, o en unes cookies del navegador?

Vivim en un món que sembla que avança més ràpid que nosaltres. Interessa fer l’anunci abans que ningú. Ser una smartcity, amb smartcars, smartparkings i smartlights. Però no sempre ser el conillet d’índies implica ser el més llest ni el més ben posicionat. Per això, entre nosaltres, n’hi diem betatesters.

Advertisements