Etiquetes

, , ,

Aquest apunt parla sobre una sèrie, Mr. Robot, que de moment té una temporada de 10 capítols (d’uns 50 minuts llargs cadascun) i que vaig veure en 3 dies. No n’espereu una mala crítica: al contrari, em va sorprendre positivament en gairebé tots els aspectes. I això que, tractant-se d’una sèrie amb un rerefons informàtic molt marcat -i centrat en la seguretat informàtica- queda en un àmbit on em resulta difícil seguir-les quan són poc precises o confonen termes, com en el cas de CSI: Cyber.

Però amb Mr. Robot va ser diferent. Als primers episodis, la recerca d’un arxiu infectat en un servidor, el John The Ripper per un atac de força bruta o un munt de CDs de música amb informació amagada em van cridar l’atenció. La resta de la història, centrada en un context social que tots reconeixeríem per la proximitat temporal, també té ganxo mentre va deixant pistes que s’entenen just quan s’acaba la temporada, a mode d’homenatge a tota la inspiració de la cultura cinematogràfica d’on beu la sèrie, on l’espectador, en determinats moments, també és part de l’escenari.

El 13 de juliol s’estrena la segona temporada als Estats Units, així que ben aviat podrem saber si el nivell es manté. Mentrestant, si no l’heu vist, podeu donar una oportunitat al primer capítol, o fixar-vos en com es titulen: eps1.0_hellofriend.mov, eps1.1_ones-and-zer0es.mpeg…

Jo, encara que només fos per com es cuiden els detalls -i la quantitat que n’hi ha- centrats en l’àmbit més tècnic, la seguiria veient. Però a més, ho he d’admetre, l’argument i com el presentaven em va enganxar: és una història que redefineix el cyberpunk televisiu tot creant un món que existeix i que tots veiem cada dia, i incloent-li uns personatges i unes trames que sempre tenen alguna referència tecnològica important en una societat ultraconnectada que és cada cop més conscient del seu poder com a societat, o de com una comanda en una pantalla plena de lletres també pot canviar el món.

Anuncis